بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
تمدن صنعتی و نظام زندگی متناسب با آن ، مسائل و موضوعات مختلفی را فرا روی ما گشوده است. بیشتر این موضوعات در گذشته در نظام سنتی به شکل کنونی مطرح نبوده و ابعاد و پیچیدگی فعلی را نداشته است.
امروزه به کمک تکنولوژی و ابزارهای مرتبط با آن به توانایی های شگرفی نائل شده ایم. هر چند در این زمینه بعضا انسانیت خویش را نشناخته و به نوعی از خود بیگانه شده ایم. در اوایل انقلاب صنعتی ساعات کارگران تا ١٥ ساعت در روز هم می رسید بنابراین با توجه به میزان ساعات خواب، زمان قابل توجهی برای فراغت باقی نمی ماند. امروزه صحبت از ٤٤ ساعت کار در هفته است و این در شرایطی که دو روز آخر هفته در بسیاری از کشورها و ادارات و کارخانه ها تعطیل است. بنابراین یک رابطه معکوس بین ساعات کار و اوقات فراغت وجود دارد که با ازدیاد یکی از میزان دیگری کاسته می شود. تقریبا همه افراد بشر دارای ساعات فراغت هستند و میزان این ساعات با توجه به کاهش ساعات کار در هفته ما پایین آمدن سن بازنشستگی، افزایش طول عمر و عوامل دیگر افزایش یافته است. در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، اگر اندیشمندی قصد مطالعه جامعه شناسی در فراغت را می نمود به مانند این بود که وی اعلام دارد قصد مطالعه جامعه شناسی دوچرخه سواری را دارد چرا که در آن زمان هنوز فراغت به عنوان پدیده ای جامعه شناختی برای خود جایگاهی کسب نکرده بود با پیشرفت صنعت و تکامل علوم و به خصوص علوم انسانی و جامعه شناسی به تدریج پدیده فراغت در عرصه مباحاث رفاهی و جامعه شناسی برای خود جایگاهی ویژه بدست آورد به طوری که اکنون برنامه ریزی در جهت گذران بهینه اوقات فراغت به ویژه در شهرهای بزرگ جهان و از جمله ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ...
فهرست مطالب:
فصل اول
مقدمه
طرح مساله
ضرورت واهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
سوالات تحقیق
فصل دوم
بخش اول: نظریه ها و دیدگاه های مرتبط با اوقات فراغت
تعاریف لغوی ومفهومی اوقات فراغت
تاریخچه اوقات فراغت
تاریخچه فراغت در ایران
طبقه بندی اوقات فراغت
کارکردهای اوقات فراغت
مقاصد اوقات فراغت
موانع موجود در اوقات فراغت
عوامل موثر بر رفتار افراد در گذران اوقات فراغت
مکاتب و دیدگاههای نظری
مکاتب فلسفی
ایده الیسم
رئالیسم
پراگماتیسم
مکاتب جامعه شناختی
کارکردی ساختاری
کنش متقابل نمادین
مارکسیسم
فمینیسم
پست مدرن
دیدگاه های روانشناختی
نظریه ی نئولینگر
نظریه ی انگیزشی آهولا
نظریه رشد
نظریه های محوری
نظریه ادینگتون
نظریه دومازدیر
نظریه پارکر
نظریه کاپلان
نظریه نومیر
دیدگاه اسلام
اوقات فراغت وچند واژه دیگر
اوقات فراغت وکار
اوقات فراغت وسبک زندگی
اوقات فراغت وجنسیت
اوقات فراغت مجازی
بخش دوم: جوانان ،رویکردها،جوانان واوقات فراغت
مقدمه
مفهوم جوانی
تاریخچه جوانی
نظریه های جوانی
جوانان وفراغت
ویژگی های فرهنگ فراغتی جوانان
جوانان وفراغت مجازی
بخش سوم: چارچوب نظری پژوهش
چارچوب نظری
مدل تحلیلی
فرضیات پژوهش
بخش چهارم: پیشینه ی نظری پژوهش (تحقیقات انجام شده در داخل وخارج
فصل سوم
روش شناسی
مقدمه
جامعه آماری
روش نمونه گیری
حجم نمونه
تکنیک گردآوری وتحلیل داده ها
اعتبار وپایایی
مفاهیم و تعاریف متغیر ها
فصل چهارم
تجزیه وتحلیل داده ها
مقدمه
آزمون فرضیات
فصل پنجم
نتیجه گیری
مقدمه
خلاصه تحقیق
نتیجه گیری
پیشنهادات و راهکارها
محدودیت های تحقیق
منابع و ماخذ
بخشی از متن:
توضیحات:
این برنامه که به زبان برنامه نویسی شئ گرای ++c نوشته شده که به کمک کلاسها و همچنین ساختار داده ای لیست پیوندی، یک برنامه دیکشنری ساده را شبیه سازی می نماید. این برنامه دارای قابلیت های زیر می باشد:
1- اضافه کردن کلمات به دیکشنری
2- جستجو و حذف کلمات از دیکشنری
3- مرتب سازی کلمات به ترتیب حروف الفبا
4- نمایش کلیه کلمات موجود در دیکشنری به صورت مرتب شده
5- نمایش تعداد کلمات موجود در دیکشنری برای هر حرف
ضمنا یک فایل 10 صفحه ای word نیز وجود دارد که به طور کامل کدهای برنامه را تشریح و تبیین می نماید و اطلاعات بیشتر درمورد برنامه و نحوه استفاده از کلاسها در آن توضیح داده شده است.
تحقیق آشنایی باپروتکل های cmos ،mos، پروتکل های مسیریابی و .... بخشی از متن: اصطلاح Routing protocols اشاره به پروتکلهایی مثل OSPF و RIP و MOS ... دارد که برای انتخاب بهترین مسیر درلایه سوم شبکهها مورد استفاده قرار میگیرد. اما اصطلاح Routed protocols اشاره به پروتکلهایی مانند IPX و IP و ....
پروژه پایانی رشته گرافیک، چکیده: آشنایی با نماد های ایرانی بویژه نمادهای اسلامی و ویژگی هایی که هر یک از آنها دارند، منجر به شناخت نمادگرایی از طبیعت می شود. نماد که نوعی علامت واحد هویت بصری است به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است. هنرهای بصری در اسلام مانند دیگر هنرهای تصویری، ...
بخشی از متن:
پیشگفتار:
گزارش حاضر، گزارش نهایی پروژه «مطالعه برای تشخیص عیب یابی ترانسفورماتورهای قدرت» میباشد که در آن به بررسی علل اصلی ایجاد خطا در ترانسفورماتور و منشاء ظهور آنها و روشهای پیشگیری پرداخته میشود.
در روال انجام پروژه مدل سازیهای مربوط به حالت دائمی و گذرای ترانسفورماتور و سایر اجزای پست شامل CT، PT، برقگیر، کلید و سیستم زمین مورد بررسی دقیق قرار گرفته و بهترین مدلها ارائه شده است. در ادامه بر روی دو پست نمونه تلبیضاء و نورآباد شبیهسازی حالت گذرا انجام شده و با تغییر مقاومت زمین و مقدار انرژی صاعقه مربوط به آنها بر روی ترانسفورماتورهای مذکور مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن در گزارش «شبیهسازی و بررسی اجزای اصلی پست» ارائه گردیده است.
در گزارش حاضر دلایل اصلی ایجاد خطا که منشاء آنها داخلی یا خارجی میتواند باشد بررسی شده است. از طرف دیگر با توجه به اطلاعات مربوط به خطاهای ترانسفورماتورهای KV66، دلایل اصلی ایجاد خطاها استخراج و روشهای پیشگیرانه توضیح داده شده است که از این میان میتوان به روشهای پیشگیرانه اصلی مونیتورینگ هیدروژن و آشکارسازی تخلیه جزئی اشاره نمود.
فهرست مطالب:
مقدمه
خطاهای داخلی ترانسفورماتور
اشکالات در مدارات مغناطیسی ترانسفورماتور
اثر جریان های گردابی ناخواسته
وجود ذرات کوچک هادی
عدم متعادل شدن نقطه خنثی ترانسفورماتور
اثر هارمونیک ها در افزایش تلفات ترانسفورماتور
اشکالات بوجود آمده در سیم پیچ ها شامل کویل ها، عایق کاری های سیم پیچ ها و ترمینال ها
اتصال کوتاه در سیم پیچ ها ناشی از محکم نبودن آنها
عدم خشک کردن کامل ترانسفورماتور
اتصالات بد بین سیم پیچ ها
نیروهای الکترودینامیکی ناشی از اتصال کوتاه
اشکالات در عایقهای ترانسفورماتور شامل روغن، کاغذ و عایقکاری کلی
اشکالات ناشی از ضعف عایقی کاغذ و عایقکاری کلی ترانسفورماتور
اشکالات ساختاری
نتیجهگیری
منابع
فهرست اشکال
بخشی از متن:
بخشی از متن:
همه انسانها اضطراب را در زندگى خود تجربه میکنند و طبیعى است که مردم هنگام مواجهه با موقعیتهاى تهدیدکننده و تنشزا مضطرب میشوند، اما احساس اضطراب شدید و مزمن در غیاب علت واضح، امرى غیرعادى است. اضطراب شامل احساس عدم اطمینان، درماندگى و برانگیختگى فیزیولوژیکى است. بهطور کلى اضطراب یک احساس منتشر، بسیار ناخوشایند و اغلب مبهم دلواپسى است که با یک یا چند حس جسمى مانند احساس خالى شدن سر دل، تنگى قفسه سینه، طپش قلب، تعریق، سردرد و غیره همراه است. بررسیها نشان میدهد که اضطراب در مردها، طبقات اقتصادى مرفه و جوانان کمتر است و در زنان، افراد کمدرآمد و سالمندان بیشتر شایع میباشد.
فهرست مطالب:
مقدمه
اضطراب در کودکان و نوجوانان
عوامل مؤثر بر اضطراب نوجوانان و مقابله با آن
نحوه رویارویی با رنج ناشی از تغییرات جسمانی
رویارویی با اضطراب ناشی از عدم پذیرش از جانب همسالان
رویارویی با اضطراب ناشی از دوگانگی و تر س از مستقل شدن
رویارویی با اضطراب ناشی از بروز رفتار پرخاشگرانه
انواع اضطراب
علل اضطراب
فاکتورهای روانی- اجتماعی
عوامل جسمانی و زیست شناختی
علل طبی و اثرات داروها
درمان اضطراب
درمان دارویی
درمان غیر دارویی
پیشگیری از اضطراب
اضطراب در ورزش
عوامل موقعیتی اضطراب
عوامل شخصی
روش های مقابله با اضطراب
اختلال های اضطرابی
تنش حرکتی
اختلال اضطراب منتشر و حملات وحشتزدگی
الگوب اضطراب بک، اختلالات تفکر
عوامل مؤثر بر اضطراب امتحان
روشهای کاهش و درمان اضطراب امتحان
استفاده از شیوه های صحیح مطالعه
اضطراب و ترس از حضور
علایم اضطراب اجتماعی
مشکلات رفتاری اضطراب اجتماعی
علت اضطراب اجتماعی چیست
سن اضطراب اجتماعی و کمرویی
منابع
بخشی از متن: