بخشی از متن:
بخشی از متن:
تحقیقات نشان داده است که گوش دادن به موسیقی، اثرات مثبت کوتاه مدت و بلند مدت بر قدرت استدلال انتزاعی دارد. معروفترین این مطالعات به نام «اثر موتزارت» است.
در این بررسی دانشجویانی که به یک سونات پیانوی موتزارتگوش داده بودند، هشت نمره بالاتر از گروه کنترل در تست هوش کسب کردند.
در مطالعات دیگر، مهارتهای ذهنی کودکان پیش دبستانی و دبستانی، پس از آموختن موسیقی، پیشرفتهای محسوسی نشان داده است.
توجه دوباره به افزودن موسیقی به برنامه درسی مدارس همچنین متأثر از کار روانشناس معروف «هاوارد گاردنر» است.
این روانشناس در مطالعه مهم خود به نام «چارچوبهای ذهنی محدودیتهای مفاهیم سنتی هوش را به چالش کشیده استو تواناییهای موسیقی را یکی از هفت مبانی هوش شناخته که باید پرورانده و تقویت شود»