بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
نایلون، پلیمری است که در سال 1935 توسط والاس کاروترز متخصص شیمی آلی شرکت دوپونت، یکی از بزرگترین تولیدکننده های مواد شیمیایی در آمریکا و جهان، ساخته شد. عاملی که موجب شد این الیاف جدید تولید شود قیمت بالای ابریشم آسیایی بود که عمدتا از ژاپن وارد می شد.
امروزه مواد پلیمری در زندگی انسان جایگزین بسیاری از محصولات دیگر شده اند، بنابراین تولید این مواد به امر مهمی تبدیل شده است. تولیدات عمده طرح مورد بررسی فیلم های نایلونی می باشد که با توجه به گسترش فعالیت کشت محصولات گلخانه ای و خارج از فصل، از بازار مناسبی برخوردار خواهد بود. نرخ رو به رشد جمعیت و لزوم تهیه ی غذا و مایحتاج غذایی آنان باعث گردیده است که کشت محصولات کشاورزی چندین مرحله در سال و تحت شرایط مصنوعی انجام گیرد. وجود ماشین آلات ایرانی و تامین مواد اولیه آن در داخل کشور باعث می گردد قابلیت اجرایی این طرح در کلیه مناطق و استان های کشور امکان پذیر بوده و زمینه اشتغال زایی مناسبی برای نسل جوان و متخصص کشور فراهم می نماید.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: مطالعه اولیه
1-1 مقدمه
1-2-ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﺤﺼﻮل
3-1- وﺿﻌﯿﺖ ﺑﺎزار
4-1- وﺿﻌﯿﺖ ﻓﻨﯽ
5-1 جمع بندی و نتیجه گیری
فصل دوم: مطالعه بازار
1-2 مقدمه
2-2 بخش بندی بازار
2-3 تجزیه تحلیل تقاضا
2-3-1 تقاضای بخش کشاورزی
2-3-2 تقاضای بخش صنعتی
فصل سوم: بررسی فنی و اجرایی
3-1- مقدمه
3-2 انتخاب تکنولوژی
3-3 تعیین قطعات و مواد اولیه
: 3-4 تعیین فرآیند تولید
3-5 برآورد ماشین آلات و تجهیزات
برآورد نیروی انسانی
3-7 برآورد فضا
8-3- ﻃﺮح اﺳﺘﻘﺮار
9-3- ﺗﻌﯿﯿﻦ و اﻧﺘﺨﺎب ﻣﺤﻞ ﮐﺎرﺧﺎﻧﻪ
10-3- ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺑﺮﻧﺎ مه ی ﺗﻮﻟﯿﺪ
11-3- ﺟﻤﻊﺑﻨﺪی و ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﯿﺮی
ﻓﺼﻞ ﭼﻬﺎرم: ﺑﺮآورد ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز
1-4 مقدمه
2-4- ﺑﺮآورد ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﺛﺎﺑﺖ
1-2-4- ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻗﺒﻞ از ﺑﻬﺮهﺑﺮداری و ﺗﺎﺳﯿﺲ
2-2-4- ﻫﺰﯾﻨﻪ زﻣﯿﻦ و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﯿﻌﯽ
3-2-4- ﻫﺰﯾﻨﻪ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن و ﺗﺎﺳﯿﺴﺎت
4-2-4 ﻣﺤﻮﻃﻪﺳﺎزی ﻫﺰﯾﻨﻪ
6-2-4- ﻫﺰﯾﻨﻪ ی ﻣﺎﺷﯿﻦ آﻻت و ﺗﺠﻬﯿﺰات ﮐﻤﮏ ﺗﻮﻟﯿﺪی
5-4- ﺟﻤﻊﺑﻨﺪی و ﻧﺘﯿﺠﻪﮔﯿﺮی
بخشی از متن:
چکیده:
هدف از تهیه این پروژه معرفی مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یکی از روش های جدید تعیین مالیات و توضیحات درباره مفاهیم و اهداف تعیین مالیات براساس ارزش افزوده و همچنین تبعات متفاوت اقتصادی حاصل از اجرای مالیات برارزش افزوده می باشد. همچنین در این پروژه سعی شده است که مزایا و معایبی که این نوع مالیات به دنبال دارد بیان گردد, همچنین در مورد معافیتهای مالیاتی و معافیتهای مربوط به این نوع مالیات توضیح داده شده است .قوانینی که در این مورد وضع شده و انواع مالیات برارزش افزوده و نحوه محاسبه هرکدام با استفاده از فرمول ها و درصدهای مربوط به آن از دیگر مطالب ارائه شده می باشد و با استفاده از جداول مختلف فرآیند ارزش افزوده طی مراحل مختلف تولید و میزان مالیات بر ارزش افزوده در بین کشورهای مختلف تبیین شده علاوه بر این درباره ترکیب درآمدهای دولت و درآمدهای مالیاتی و اثر درآمدی مالیات بر ارزش افزوده در ایران و عملکرد مالیات بر ارزش افزوده در بین کشورهای مختلف و موارد معافیتها در برخی کشورها و بررسی تطبیقی شاخص های اقتصادی کشورها توضیح داده شده است . درآخر نیز به نقش حسابداری در اجرای مالیات بر ارزش افزوده و معرفی یک سیستم ساده حسابداری مالیات بر ارزش افزوده و نحوه ثبتهای حسابداری آن اشاره شده است. بطور کلی با استفاده از فرمول ها, جداول, نمودارها و سایر توضیحات درباره مطالب و مفاهیم مختلف به تشریح مالیات بر ارزش افزوده و چگونگی حسابداری آن پرداخته شده است.
فهرست مطالب:
چکیده
پیشگفتار
فصل اول
تاریخچه وتعریف مالیات
ماهیت واصول مالیات
سیر تحول قوانین مالیاتی
معافیتها، تشویقها و جرایم مالیاتی
پیدایش مالیات بر ارزش افزوده
فراز و نشیب های مالیات بر ارزش افزوده در ایران
فصل دوم
مفهوم مالیات بر ارزش افزوده
تاثیرات مالیات بر ارزش افزوده درصادرات
مشکلات اجرایی مالیات بر ارزش افزوده
انواع مالیات بر ارزش افزوده و نحوه محاسبه هر کدام
فصل سوم
تاریخچه تصویب مالیات بر ارزش افزوده
لایحه مالیات بر ارزش افزوده
بررسی تطبیقی لایحه مالیات برارزش افزوده
فصل چهارم
تعریف و مفهوم ارزش افزوده
اهداف مالیات بر ارزش افزوده
خصوصیات قانون مالیات بر ارزش افزوده
مزایا و معایب اجرای مالیات بر ارزش اقزوده
تبعات اقتصادی حاصل از اجرای مالیات بر ارزش افزوده
موانع اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده
ویژگی ها ، نحوه محاسبه ومعافیت های طرح مالیات برارزش افزوده
فصل پنجم
دلایل توجیهی معرفی مالیات بر ارزش افزوده در ایران
نقش مالیات بر ارزش افزوده در اصلاح نظام مالیاتی کشور
مفهوم مالیات بر ارزش افزوده و رو شهای مهم محاسبه این مالیات
معرفی بک سیستم ساده حسابداری مالیات بر ارزش افزوده
ثبت مالیات بر ارزش افزوده
روش های حسابداری برای VAT
پی نوشتها
منابع و مآخذ
بخشی از متن:
توضیحات:
پرسشنامه حاضر برگرفته از پرسشنامه بلوغ اجتماعی رائو (RSMS) (1986) تدوین شده است. که دارای 90 سوال می باشد. از 90 گویه پرسشنامه، 23 گویه به صورت مثبت و 67 گویه به صورت منفی بیان شده است. در گویه های کاملا موافق 4، موافق 3، مخالف 2، کاملا مخالف 1 در نظر گرفته شده است. در گویه های منفی به صورت برعکس. و نیز ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده برای این پرسشنامه 89% است. همچنین پرسشنامه دارای 10 مولفه به شرح: عدم کنترل خود، سلطه جویی، اعتماد به دیگران، سهل انگاری، کمرویی، تنوع طلبی، نفع طلبی و خودپرستی، خیرخواهی، بی خیالی، خود بزرگ بینی می باشد. منبع پرسشنامه در متن آورده شده است.
بخشی از متن:
بخشی از متن:
نماز یعنی نیایش و اظهار بندگی و شکر گذاری به شکل مخصوص و معیّن در برابر خداوندی که انسان به او اعتقاد و ایمان دارد و وجود خود و نعمت هایی را که دارد از طرف او می داند. نماز ارتباط معنوی میان آفریده و آفریدگار و درخواست یاری از اوست برای آن که انسان بتواند انسانیت خود را نگهداری کند و در مسیر حق و حقیقت قرار گیرد. از سویی به مکلفان تعلیم داده شده است که با آفریننده ی خود چگونه راز و نیاز کنند و او را به چه صفاتی بخوانند. (منتظری، 1387)
فهرست مطالب:
نماز در دین اسلام
نماز در مسیحیت
نماز در یهودیت
نماز در زرتشت
بخشی از متن:
بخشی از متن:
ریشه ولایت «وَلْی» است و بر وزن فلس، نزدیکى و قرب. چنانکه در صحاح و مصباح و قاموس گفته است گویند: «تباعدنا بعد ولى» پس از نزدیکى دور شدیم.( قرشی؛ قاموس قرآن، 7/ 245) القاموس المحیط نوشته است که « الوَلْیُ: القُرْبُ، و الدُّنُوُّ، و المَطَرُ بعدَ المَطَرِ، وُلِیَتِ الأرضُ، بالضم.» (فیروز آبادی، 4/464) مجاورت و پشت سرهم، باران بعد از باران، برای زمین آرزو می کنم.
المصباح المنیر فى غریب الشرح الکبیر للرافعى معنای نزدیک بودن را گرفته است« الوَلْیُ: مِثْلُ فَلْسِ الْقُرْبُ وَ فِى الْفِعْلِ لُغَتَانِ أَکْثَرُهُمَا »( فیومى، 672)
معجم مقاییس اللغه آورده است که « الوَلْیُ: القرْب. یقال: تَبَاعَدَ بعد وَلْى، أى قُرْبٍ. و جَلَسَ ممّا یَلِینى، أى یُقارِبُنى.» (ابن فارس، 6/141) نزدیکی. گفت: فاصله پس از نزدیکی از بین رفته است، هر نزدیکی...
پس با توجه به مطالب مذکور معنی نزدیک و قرب از مطالب فوق منتج می شود.
بخشی از متن:
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد عصب شناختی دارای 36 سوال و 6 مولفه می باشد. پرسشنامه حاضر دارای 6 عامل دانش مربوط به مغز، عوامل موثر بر کارایی بهتر مغز، تعامل محیط و فرد، زمان استفاده از مغز، تمثیل هایی برای مغز و ترمیم پذیری مغز تشکیل شده است. روایی و پایایی این پرسشنامه توسط سلمانیها مورد مطالعه قرار گرفته است. منبع پرسشنامه در متن آورده شده است.
بخشی از متن:
توضیحات:
پرسشنامه ادراک از کلاس دارای 31 سوال و 4 مولفه می باشد. پرسشنامه حاضر دارای 4 عامل ادراک از محیط کلاس، سبک های پردازش اطلاعات، ادراک علاقه مندی و انتخاب گری و سبک پردازش اطلاعات منطقی و تجربه ای می باشد. روایی و پایایی آن توسط خوش طالع، مهسا (1393) تایید شده است. منبع پرسشنامه در متن آورده شده است.