بخشی از متن:
چکیده:
هدف این پژوهش بررسی نگرش مدیران مرد نسبت به زنان و سبک مدیریت کارکنان زن در سازمان آموزش و پرورش شهرستان کهگلویه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان است. که تعداد 129 نفراز مدیران بعنوان نمونه آماری انتخاب شد. از پرسشنامه نگرش مردان (محقق ساخته) به عنوان ابزار اندازه گیری تحقیق استفاده گردید. برای اندازه گیری روایی پرسشنامه ها از روش محتوایی و برای تعیین پایایی آن آلفای کرونباخ محاسبه گردید که مقدار آن برابر 0/84 برآورد گردید. برای تحلیل داده ها از آزمون های آزمون t و سطح معنی داری، همچنین از آزمون آنالیز واریانس و آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج در خصوص فرضیه های تحقیق نشان داد که ویژگیهای جسمی و جنسیت زنان بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است. (فرضیه دوم)، سقف شیشه ای بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است ( فرضیه پنجم)، بین شاخص های پژوهش بر حسب ویژگی های دموگرافیک (شخصی) کارکنان تفاوت معنی داری وجود دارد (فرضیه ششم)،مسئولیتهای خانوادگی زنان برسبک مدیریت کارکنان زن تاثیری ندارد(فرضیه اول)، زبان وفرهنگ مردانه برسبک مدیریت کارکنان زن تاثیری ندارد (فرضیه سوم)، قدرت مردان درسازمان برسبک مدیریت کارکنان زن تاثیری ندارد (فرضیه چهارم ) بنابراین رابطه معنی داری برای فرضیه اول، سوم و چهارم تائید نگردید.
کلید واژه ها: ویژگیهای جنسیتی، نگرش، زبان و فرهنگ مردانه، سقف شیشه ای، سبک مدیریت
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1مقدمه
1-2 بیان مسئله
1-3 ضرورت و اهمیّت پژوهش
1-4 اهداف پژوهش
1-5 فرضیات
1-6 مدل مفهومی تحقیق
1-7متغییر های تحقیق
1-8 روش تحقیق
1-9 جامعه و نمونه آماری
1-10 نمونه آماری
1-11 ابزار سنجش
1-12 تعاریف نظری واژه ها
1-12-1 سبک مدیریت
1-12-2 ویژگیهای جنسیتی
1-12-3 زبان و فرهنگ مردانه
1-12-4 قدرت مردان در سازمان
1-12-5 سقف شیشه ای
1-13 تعاریف عملیاتی واژه ها
1-13-1سبک مدیریت
1-13-2 ویژگیهای جنسیتی
1-13-3 زبان وفرهنگ مردانه
1-13-4 قدرت مردان در سازمان
1-13- 5 سقف شیشه ای
1-14 قلمرو تحقیق (زمانی، مکانی، موضوعی)
فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1 مقدمه
2-2 مدیریت
2-1-2 وظایف مدیریت
2-3 بررسی نگرشی مدیران مرد نسبت به سبک مدیریت کارکنان زن
2-4 وضعیت پست های مدیریتی سازمانها
2-5 نگرش مردان به مدیریت زنان
2-6 نظریه های مدیریت زنان
2-6-1 نظریه های فمینیستی
2-6-2 نظریه کارکردگرایی
2-6-3 نظریه کنش متقابل نمادی
2-7 تفاوت سبک رهبری مردان و زنان
2-7-1 تأثیر سبک رهبری بر جایگاه زنان در سازمانها
2-8 نگرش مدیران مرد نسبت به زنان ومدیریت کارکنان زن
2-9 جامعه ،سازمان ومدیریت کارکنان زن
2-9-1 وضعیت مدیران زن در جامعه ایران
2-9-2 نابرابری های تحصیلی عمده ترین مشکلات صعود زنان به سطوح مدیریت
2-10 مسئولیت خانوادگی زنان ومدیریت کارکنان زن
2-11 ویژگی های جسمی وجنسیت زنان و مدیریت کارکنان زن
2-11-1 تفاوتهای جنسیتی در حوزه مدیریت
2-12 تسلط دیرینه مردان ومدیریت کارکنان زن
2-12-1 عوامل موثر در تسلط دیرینه مردان
عرف و نگرش های کلیشه ای رایج نگرش کلیشه ای درباره زنان و مردان
2-13 زبان وفرهنگ مردانه ومدیریت کارکنان زن
2-13-1 مشکلات تعاملات زبانی مردان و زنان
2-13-2 تأثیر فرهنگ در مکالمات زن و مرد
2-14 قدرت مردان در سازمان ومدیریت کارکنان زن
2-15 سقف شیشه ای و مدیریت کارکنان زن
2-15-1 علت ایجاد سقف شیشه ای
2-15-2 نظریه حصارهای شیشه ای و نظریه سقف شیشه ای
2-15-3 راهبردهای شکستن سقف شیشه ای
2-16 پیشینه ی تحقیق
2-16-2 پیشینه ی داخلی
2-16-1 پیشینه ی خارجی
فصل سوم: روش تحقیق
3-1 مقدمه
3-2 روش تحقیق
3-3 جامعه و نمونه آماری
3-4 متغیر های تحقیق
3-5 ابزار جمع آوری اطلاعات
الف: پرسشنامه مشخصات فردی
ب: پرسشنامه نگرش مدیران مرد
3-6 اعتبار و روایی پرسشنامه ها
3-7 چگونگی جمع آوری اطلاعات
3-8 روش های تجزیه و تحلیل
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل های آماری
4-1- مقدمه
4-2- آمار توصیفی
4-3- آمار استنباطی (آزمون فرضیه های تحقیق)
4-3-1- فرضیه ی اول: مسئولیتهای خانوادگی زنان بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-2- فرضیه ی دوم: ویژگیهای جسمی و جنسیت زنان بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-3- فرضیه ی سوم: زبان و فرهنگ مردانه بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-4- فرضیه ی چهارم: قدرت مردان در سازمان بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-5- فرضیه ی پنجم: سقف شیشه ای بر سبک مدیریت کارکنان زن موثر است.
4-3-6- بین شاخص های پژوهش بر حسب ویژگی های دموگرافیک (شخصی) کارکنان تفاوت معنی داری وجود دارد.
فصل پنجم: نتیجه گیری
5-1 مقدمه
5-3 بحث و بررسی
توصیف وضعیت
5-4 نتایج آزمون فرضیات
5-4 پیشنهادها
5-4-1 پیشنهادهای کاربردی
5-4-2 پیشنهادهای پژوهشی
5-5 محدودیت های تحقیق
منابع و ماخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
پول بعنوان یکی از مهمترین اختراعات بشری منصوب می گردد. این پدیده موجب از میان برداشته شدن مشکلات بوجود آمده از طریق مبادلات پیاپی شده و مبادله را تسریع و تسهیل کرده است. همچنین پول موجب تسریع و تسهیل گردش فعالیتهای اقتصادی، بخصوص گردهم آمدن هرچه آسانتر عوامل تولید باعث توزیع سریعتر و آسانتر کالاها و خدمات تولید شده می گردد. امروزه با توجه به ارتباط بین پول و فعالیتهای اقتصادی، سطح عمومی قیمتها، تولید ناخالص ملی و سایر پارامترهای کلان اقتصادی نقش انکار ناپذیر آن در تغییر شاخصهای کلان اقتصادی مانند تورم، رکود، اشتغال، در آمد سرانه و غیره بسیار حائز اهمیت است. ...
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
تعریف پولشویی
تاریخچه پولشویی
انواع پولشویی
مراحل پولشویی
حجم پولشویی در جهان
فصل دوم
جرایم سازمان یافته
پولشویی؛ ساحل نجات جرایم سازمان یافته
پولشویی و اثرات آن بر اقتصاد
تأثیرات پولشویی بر بخش واقعی اقتصاد
الف: فایده بردن مرتکبین پولشویی و متضرر شدن قربانیان آن
ب: پیچیدگی مصرف
ج: پیچیدگی سرمایه گذاری
د: افزایش کاذب قیمت ها
ه: رقابت ناعادلانه
و: تغییر در واردات و صادرات
تأثیرات پولشویی بر بخش عمومی اقتصاد
الف: پایین آمدن سطح رفاه عمومی
ب: ایجاد موانعی برای خصوصی سازی
تاثیر پولشویی بر بخش پولی اقتصاد
الف: تغییر در تقاضای پول، نرخ ارز و نرخ سود بانکی
ب: افزایش نوسانات نرخ ارز و نرخ سود بانکی
تأثیرات پولشویی بر بخش مالی اقتصاد
الف: افزایش اعطای اعتبارات
ب: افزایش جریان ورودی و خروجی سرمایه
ج: افزایش فساد در بخش مالی
آثار پول شویی بر اقتصاد کلان کشورها
زمینه های گسترش پولشویی در افغانستان
اثرات منفی عمده پولشویی بر اقتصاد افغانستان
نکات پیشنهادی
فصل سوم
تعریف فساد
فساد اداری
مصادیق فساد اداری
پولشویی و اثرات آن بر فساد اداری
وضیعت موجود فساد در نظام اداری افغانستان
راهکارهای مبارزه با پول شویی
پیشنهادات جهت مبارزه با پول شویی
نتیجه گیری
منابع و مآخذ
بخشی از متن:
چکیده:
در این تحقیق اثرات در نظر گرفتن بلوغ بتن بر میزان کنترل دریفت طبقات با توجه به محدودیت های آیین نامه ای و میزان میلگرد مورد نیاز ستون ها مورد بررسی قرار گرفته است. روش بلوغ بتن علاوه بر تشخیص صحت عملیات اجرایی و مناسب بودن مقاومت بتون در اجرا و در ادامه عملیات اجرائی، می تواند در مرحله قبل از اجرا یعنی در مرحله طراحی نیز مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از روش بلوغ بتون و با تهیه نمودار های مربوطه، علاوه بر کنترل عملکرد بتن اجرا شده بر اساس بلوغ بتن.
و با درک واقعی مقاومت کسب شده در طول زمان، می توان طراحی اولیه و تاثیر آن در ارزیابی سازه را بر این اساس انجام داد که به کاهش هزینه های اولیه عملا منجر می شود. بحث و بررسی این نوع طراحی و ارئه روشهایی برای کاربردی کردن آن در طراحی سازه ها با در نظر گرفتن مقاومت سنین بالاتر بتن از جمله مواردی می باشد که در این پایاننامه مورد تحقیق قرار گرفته است.در این تحقیق با توجه به مقاومتهای فشاری بتن در سنین مختلف بر اساس نتایج آزمایشگاهی شبیه سازی شده با محیط کارگاه، مدل سازی هایی به روش بلوغ بتون انجام گرفته و نتایج حاصل از تحلیل و طراحی با نتایج برای مدل بدون در نظر گرفتن بلوغ بتن مقایسه شده تا مزایای کاربرد روش بلوغ بتون در طراحی ساختمانهای مرتفع و میزان اثر بخشی در مدل سازی سازه های بلند ارزیابی شود. در این تحقیق برای بررسی اثر در نظر گرفتن بلوغ بتن بر طراحی سازه های بلند مرتبه، قاب 18 طبقه سه دهانه در نظر گرفته شده و مدلسازی برای چهار رده مختلف بتن C15، C25، C30 و C35 انجام گرفته است. نتایج حاصله نشان می دهد که با در نظر گرفتن مدل بلوغی می توان میزان دریفت سازه را تا حدود 8 الی 10 درصد کاهش داده و محدودیت آیین نامه ای دریفت طبقات را با حاشیه اطمینان بیشتری برآورد و همچنین با در نظر گرفتن مدل بلوغی می توان میزان آرماتورهای ستون های سازه را بطور متوسط تا حدود 23 درصد کاهش داد.
کلمات کلیدی: بلوغ مقاومت فشاری بتن، شاخص بلوغی، دما و زمان عمل آوری، منحنی های دما -زمان، منحنی های بلوغ- مقاومت
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات
1-1- مقدمه
1-2- روشهای موجود در برآورد مقاومت بتن
1-3- ایرادات و مشکلات روشهای موجود
1-4- اهمیت موضوع مقاومت سنین بالای بتن درسازه های ساختمانی، سد سازی، لاینینگ کانالها و.... با توجه به زمان ساخت و بار های بهره برداری
1-5- اثرات بار گذاری های بلند مدت
1-6- تغییرات حجم در بتن با گذر زمان
1-7- روش بلوغ بتن و ضرورت استفاده از آن
1-8- کاربرد روش بلوغ بتن
1-9- مراحل روش بلوغ
1-10- استاندارد ASTM C 1074-94 در مورد روش بلوغ بتن
1-10-1- واژگان
1-10-2- خلاصه عملیات
1 -10-3- توجهات و کاربرد
1 -10-4- توابع بلوغی
1-10-5- لوازم و وسایل مورد استفاده
1-10-6- روش به دست آوردن رابطه بلوغ ـ مقاومت
1-10-7- عملیات برآورد مقاومت بتن درجا
1-10-8- دقت و اثرات آن
1-11- به دست آوردن دمای مرجع یا انرژی فعال سازی
1-11-1 روش کار
1-11-2- محاسبه دمای مرجع
1-11-3- محاسبه انرژی فعال سازی
1-12- توابع بلوغی
1-12-1- کلیات
1-12-2- فاکتور دما ـ زمان
1-12-3- سن معادل
1-13- مثالی برای محاسبات به روش بلوغ بتن
1-13-1- ثبت دما
1-13-2- محاسبه فاکتور دما زمان
1-13-3- محاسبات سن معادل
فصل دوم: پیشینه تحقیق
2-1- برآورد مقاومت سنین اولیه بتن پر مقاومت به کمک روش بلوغ بتن(روش سن معادل)
2-1-1- پیش بینی مقاومت
2-1-2- رابطه تبدیلات سن معادل به روش تابع نرس- سائول
2-1-3- رابطه تبدیلات سن معادل به روش تابع آرهنیوس
2-1-4- مقایسه شاخص های تبدیل سن
2-1-5- روش و برنامه آزمایش عملی برای بررسی چگونگی کاربرد روابط ومقایسه آنها
2-1-6- ارتباط بلوغ با مقاومت و کاربرد آن
2-1-7 پیشبینی مقاومت بتن پر مقاومت
2-2- آزمایش سنجش مقاومت برای بتن حاصل از سیمان پرتلند به روش بلوغ بتن
2-2-1- محتوای ایده بلوغ بتن
2-2-2- روش کار
2-2-3- اعتبارنتایج و معادلات
فصل سوم: مدلسازی و کاربرد روش بلوغ بتن براساس نتایج آزمایشگاهی
3-1- نتایج آزمایشگاهی
3-1-1- مروری بر آزمایشات و نتایج آنها
3-2- کلیات مدلسازی
3-2-1- بارگذاری
3-2-1-1- بارگذاری ثقلی
3-2-1-2- بارگذاری لرزه ای
3-3- مدلسازی قابهای مبنا
3-4- مقایسه مدل مبنا با مدل بلوغی با مشخصات مقاطع یکسان
3-4-1- نتایج تحلیل نیروهای اعضا برای مدل مبنای بتن رده C15
3-4-2- نتایج تحلیل نیروهای اعضا برای مدل مبنای بتن رده C25
3-4-3- نتایج تحلیل نیروهای اعضا برای مدل مبنای بتن رده C30
3-4-4- نتایج تحلیل نیروهای اعضا برای مدل مبنای بتن رده C35
3-4-5- نتایج دریفت طبقات در قاب های مبنا برای رده های مختلف بتن
3-4-6- نتایج دریفت طبقات در حالت بلوغی برای رده های مختلف بتن
3-5- مقایسه مقدار آرماتور ستون های مدل مبنا با مدل بلوغی
3-6- بررسی جوابگو بودن مدل بلوغی در حین ساخت
فصل چهارم: بحث نتایج
فصل پنجم: پیشنهادات
فهرست منابع و مآخذ
فهرست اشکال
فهرست جداول
بخشی از متن:
مقدمه:
زندگی زناشویی یکی از جهانی ترین نهادهای بشری است که از دو نفر با توانایی ها و استعدادهای متفاوت و با نیازها و علایق مختلف و در یک کلام با شخصیت های گوناگون تشکیل شده است (گلدنبرگ و گلدنبرگ ، 2000). یک رابطه زناشویی صمیمی مستلزم آن است که زوجین یاد بگیرند با هم ارتباط برقرار کنند و با هم متفاوت باشند. کسی که در فکر ازدواج است و یا ازدواج میکند، انتظار دارد این زندگی با خوشبختی، سعادت و رضایت همراه باشد و از لحظه لحظه زندگی خود لذت ببرد؛ بدین سبب، آنچه از خود ازدواج مهمتر به شمار میرود، موفقیت در ازدواج یا رضایت مندی زوجین است. رضایت مندی زناشویی وضعیتی است که در آن زن و شوهر از ازدواج با یکدیگر و با همبودن احساس شادمانی و رضایت دارند. رضایتمندی زناشویی را پیامد توافق زناشویی دانسته که رابطة مناسب بین زن و شوهر را توصیف میکند. هنگامیکه زن و شوهر به میزان قابل توجهی از برآوردهشدن نیازها و انتظاراتشان در رابطة زناشویی رضایت داشته باشند، رضامندی زناشویی را گزارش خواهند کرد. آلوجا، و باریو و گارسیا به نقل از هاولت مینویسند: رضامندی زناشویی عبارت است از: برونداد ناشی از مجموعهای از عوامل، نظیر حل تعارض موفقیتآمیز، یا موفقیت در فعالیتهای مرتبط با شادکامیدر فرآیند ازدواج. در واقع، رضامندی زناشویی، یک ارزیابی کلی از وضع فعلی ارتباط ارائه میدهد. همچنین رضایت زناشویی یکی از گستردهترین مفاهیم برای تعیین و نشاندادن میزان شادی و میزان پایداری رابطه است. از منظر دینی، رضامندی زناشویی وضعیتی است که در آن زن و شوهر از ازدواج با یکدیگر و باهم بودن، احساس طمأنینه و آرامش داشته باشند. تحقیقات انجام شده در زمینه کاهش اولیه در میزان رضایت زناشویی در دوران اولیه زندگی را ثابت کرده است. این کاهش میزان رضایت زناشویی غالباً به افزایش استرس در طول این دوران مرتبط است، استرس هایی چون کنار آمدن با رسیدن فرزندان به سن جوانی، مراقبت از والدین سالخورده، احساس پوچی، مسائل مالی و بازنشستگی. در روابط زناشویی عوامل متعددی باعث رضایت همسران از یکدیگر می شود. بخشودگی یکی از مهمترین عوامل مؤثر در رضایت زناشویی محسوب می شود. بخشودگی به شکل های مختلفی تعریف شده است. در یکی از معتبرترین تعاریف بخشودگی به عنوان «تغییر میان فردی و اجتماعی مثبت در مقابل خطایی که در حوزه میان فردی قرار دارد» بیان شده است (آلمند، امبرگ، 2007). این تعریف به تغییراتی اطلاق می شود که می تواند تنها دربرگیرنده کاهش در احساسات منفی و یا دربرگیرنده کاهش احساسات منفی همراه با افزایش احساسات مثبت باشد. در هر دو صورت این تغییر ی تغییر مثبت اجتماعی است که هدفش ایجاد تعاملات اجتماعی مثبت تر است. توانایی بخشش همسر می تواند به عامل پابرجایی رابطه و افزایش رضایت زناشویی منجر گردد (باکوس، 2009). افرادی که قادر به بخشش همسر خود هستند اعتقاد بر تقدس رابطه زناشویی خود دارند و این توانایی بخشش همسر به استحکام بیشتر رابطه زناشویی و افزایش رضایت زناشویی می انجامد (ماگیار،2001)؛ لذا این تحقیق به بررسی رابطه بخشش و رضایت زناشویی دانشجویان متاهل دانشگاه پیام نور ................ غرب در سال 1392 می پردازد.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
فصل اول: کلیات
1-1- بیان مسئله
1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش
1-5- اهداف پژوهش
1-5-1- هدف کلی
1-5-2- اهداف جزئی
فصل دوم: پیشینه و مبانی نظری
2-1- پیشینه خارجی پژوهش
2-1-1- پیشینه خارجی
2-1-2- پیشینه داخلی پژوهش
2-2- بررسی تحقیقات پیشین
2-3- چارچوب نظری
2-3-1- نظریه بخشش
2-3-2- نظریه روان پویایی
2-3-3- مکتب روان پویایی
2-3-4- نظریه دلبستگی
2-3-5- چارچوب نظری مورد استفاده
2-4- مدل تحلیلی پژوهش
2-5- فرضیات پژوهش
2-5-1- فرضیه اصلی
2-5-2- فرضیه های فرعی
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1- روش تحقیق
3-2- ابزار گردآوری اطلاعات
3-3- جامعه آماری
3-4- حجم نمونه و شیوه نمونه گیری
3-5- تعریف نظری و عملیاتی متغیرهای تحقیق
3-5-1- رضایتمندی زناشوئی
3-5-2- موضوعات شخصیتی
3-5-3- مدیریت مالی
3-5-4- اوقات فراغت
3-5-5- روابط جنسی
3-5-6- بخشش
3-5-7- درک واقع بینانه
3-5-8- تصدیق خطا
3-5-9- جبران عمل ارتکابی
3-5-10- دلجویی کردن
3-5-11- احساس بهبودی
3-7- پایایی و روایی داده ها
3-7-1- اعتبار
3-7-2- پایایی
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1-توصیف داده ها
4-2- تحلیل داده ها
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- نتیجه گیری
5-1-1- نتایج جداول توصیفی یک بعدی
5-1-2- پاسخ به فرضیات پژوهش
5-2-پیشنهادهای پژوهش
5-3-محدودیت های پژوهش
5-4- منابع فارسی
5-5- منابع انگلیسی
فهرست جداول
بخشی از متن:
چکیده:
مدل EPQ دارای فرضهای مختلفی است که بطور جداگانه بر روی آن تحقیقات و مطالعات صورت گرفته است. در این تحقیق به توسعه مدل سفارش اقتصادی دو هدفه با فرض چند محصولی و تک ماشینه با محدودیت های فضا و سرمایه در حالت کمبود مجاز و تخفیف کلی با محدودیت تصادفی و رویکرد برنامه ریزی تجدید پذیر پرداخته شده است. این مساله در سه مدل جداگانه ارائه شده است که مدل اول یک هدفه و کمبود مجاز و دارای محدودیت تصادفی میباشد، مدل دوم دو هدفه با رویکرد برنامه ریزی تجدید پذیر و کمبود مجاز می باشد و مدل سوم با رویکرد برنامه ریزی تجدید پذیر دو هدفه با حالت کمبود مجاز و تخفیف کلی ارائه شده است.
واژگان کلیدی: مدل EPQ، چند محصولی، تک ماشینه، کمبود، تخفیف کلی، برنامه ریزی تجدیدپذیر
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1 مقدمه
1-2 بیان مساله
1-3 پرسش اصلی تحقیق
1-4 اهداف تحقیق و ضرورت انجام آن
1-5 روش انجام تحقیق و حل مدل
1-6 تجزیه و تحلیل اطلاعات و اعتبارسنجی مدل
1-7 جنبه نوآوری تحقیق
1-8 شرح بخشهای مختلف تحقیق
فصل دوم: مرور ادبیات و کلیات مفاهیم تحقیق
2-1 مرور سوابق تحقیق
2-1-1 مقدار سفارش اقتصادی (EOQ)
2-1-2 مقدارتولید اقتصادی (EPQ)
2-1-3 برنامه ریزی تجذید پذیر
2-2 کلیات مفاهیم تحقیق
مقدمه
2-2-1 مفهوم موجودی
2-2-2 دسته بندی موجودیها
2-2-2-1 موجودی اطمینان 4
2-2-2-2 موجودی تفکیک6
2-2-2-3 موجودی در انتظار2
2-2-2-4 موجودی دوره
2-2-2-5 موجودی فصلی
2-2-3 دسته بندی موجودی براساس نوع تقاضا
2-2-4 دسته بندی موجودی براساس احتمالی یا قطعی بودن تقاضا
2-2-5 تقسیم موجودی به تک کالایی و چندکالایی
2-2-6 هزینه های موجودی
2-2-6-1 هزینه خرید و ساخت
2-2-6-2 هزینه سفارش دهی و راه اندازی
2-2-6-3 هزینه نگهداری
2-2-6-4-1 کمبود پس افت یا سفارشات معوقه3
2-2-6-4-2 کمبود در حالت فروش از دست رفته 4
2-2-8 طبقه بندی ارزشی اجناس
2-2-9 کاربردهای طبقه بندی ABC
2-2-10 سیستمهای مختلف سفارشات
2-2-10-1-1 سیستم موجودی دو ظرفی
2-2-10-1-2 سیستم موجودی سفارش تا سطح R
2-2-10-2 سیستم موجودی مرور دوره ای
2-2-11 مدل های کنترل موجودی
2-2-11-1 مدل تعیین اندازه سفارش اقتصادی (EOQ) بدون کمبود1
2-2-11-4 مدل تولید اقتصادی با کمبود (پس افت)
2-2-11-5 مدلهای چند محصولی1
2-2-11-6 مدل های محدودیت دار
2-2-12 روش های حل
2-2-12-1 روشهای دقیق
2-2-12-2 روشهای تقریبی
2-2-12-3 روشهای ابتکاری و فراابتکاری
2-2-13 انواع تخفیف ها
2-2-13-1 مدل تعیین مقدار سفارش اقتصادی در حالت وجود تخفیف کلی
2-2-13-1-1 هزینه های نگهداری هر واحد کالا در دوره مقدار ثابتی است
2-2-13-1-2 هزینه های نگهداری هر واحد کالا در دوره معادل درصدی از ارزش کالا است
فصل سوم: تعریف مساله، پارامترها، متغیرها و مدلسازی
3-1 مقدمه
3-2 مدل یک هدفه
3-2-1 : متغیرها و پارامترها
3-2-2 مدل
3-3 مدل دو هدفه
3-3-1 متغیرها و پارامترها
3-3 مدل تخفیف
فصل چهارم: الگوریتم های حل
4-1 مقدمه
4-2 حل مدل یک هدفه و مدل تخفیف
4-2-1 الگوریتم ژنتیک
4-2-1-1 مرحله اول
4-2-1-2 مرحله دوم
4-2-1-3 مرحله سوم
4-2-1-4 مرحله چهارم
4-2-1-5 مرحله پنجم
4-2-1-6 مرحله ششم
4-2-1-7 مراحل تکمیلی
4-2-2 الگوریتم بهینه سازی ذرات
4-3 حل مدل دو هدفه
4-3-1-9 معیار توقف
4-3-2 الگوریتم MOPSO
فصل پنجم: تنظیم پارامترهای الگوریتم های حل و مقایسه الگوریتم ها
5-1 مقدمه
5-2 طراحی آزمایشات و متدولوژی سطح پاسخ
5-3 تنظیم پارامتر
5-3-1 تنظیم پارامتر الگوریتم های تک هدفه
1-1-4-5 مقایسه آماری عملکرد الگوریتم های GA و PSO برای مدل تک هدفه
5-4-1-2 مقایسه عملکرد الگوریتم GA و PSOبا استفاده از تکنیک های چندشاخصه
5-4-2-1مقایسه عملکرد الگوریتم های مدل دو هدفه بر اساس شاخص الگوریتم چند هدفه
5-4-2-2 مقایسه عملکرد الگوریتم های مدل دو هدفه بر اساس تحلیل آماری
5-4-2-3 مقایسه عملکرد الگوریتم های دو هدفه بر اساس تکنیک های چند شاخصه
5-4-3 تحلیل نتایج الگوریتم های مدل تخفیف NSGA-II و MOPSO
5-4-3-1 مقایسه عملکرد الگوریتم های مدل تخفیف بر اساس شاخص الگوریتم چند هدفه
فصل ششم: نتیجه گیری و تحقیقات آتی و پیشنهادات
6-1 مقدمه
6-2 نتیجه گیری
6-3 پیشنهادات جهت تحقیقات آتی
بخشی از متن:
مقدمه:
کامپیوتر و فضای مجازی امروزه توانسته زندگی را برای مردم آسانتر کند ولی در کنار آن مشکلاتی هم بوجود آورده است. ما در این تحقیق سعی بر این داریم تا علاوه بر بیان مزایای آنها، شما را با مشکلات آنها نیز آشنا نماییم و راه حل ها را بیان کنیم تا شما با آگاهی بیشتری بتوانید در فضای مجازی حضور پیدا کنید.
فهرست مطالب:
بخشی از متن:
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر رنگها بر روی یادگیری کودکان مقطع اوّل دبستان شهرستان نیشابور است که فرضیه های عنوان شده عبارتند از تأثیر رنگها بر روی یادگیری در دختران و پسران دارای تفاوت است و همین طور رنگ زمینه در یادگیری تأثیر دارد که ما بعد آماری عنوان شده عبارت از دانش آموزان مقاطع اول دبستان است که با آمار بدست آمده 540 نفر است که 50 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و آزمون گر گردنیاف رنگی بر روی آنها اجرا گردیده است که نتایج بدست آمده از طریق آمار استنباطی و واریانس دو عاملی جهت فرضیه اوّل مورد سنجش قرار داده شد همین طور جهت سنجش فرضیه دوّم و تأثیر رنگ متن و زمینه بر روی یادگیری از روش آمار توصیفی وبدست آوردن فراوانی و درصد آن که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین تأثیر رنگها بر روی یادگیری دختران و پسران تفاوت وجود ندارد و در حدود 42 درصد از دانش آموزان معتقدند که رنگ زمینه می تواند در یادگیری تأثیر گذار باشد.
واژگان کلیدی: رنگها، دبستان، یادگیری
فهرست مطالب:
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسئله
سئوالات تحقیق
اهداف تحقیق
اهمیت وضرورت تحقیق
فرضیه تحقیق
متغییر های تحقیق
تعاریف عملیاتی واژه ها ومفاهیم
فصل دوم: مبانی نظری
مقدمه
اهمیت نقاشی کودکان و تفسیر رنگ ها
روانشناسی رنگ در نقاشی کودکان
نقاشی کودکان از حیوانات
روانشناسی نقاشی کودکان- تفسیر نقاشی کودکان
یادگیری براساس آزمایش وخطا
یادگیری وبهداشت روانی
روشهای یادگیری
قانون تأثیر وتقویت رفتار
تعمیم یا انتقال یادگیری
مراحل سازگاری
تاثیرات رنگها از نظر روانشناسی
روانشناسی رنگها به عنوان روش درمان
روانشناسی رنگهای مختلف
آمیزش جمعی رنگها
صفات رنگ
روانشناسی رنگ
رنگ در تلویزیون
دیدن رنگها
فصل سوم: روش تحقیق
جامعه مورد مطالعه
حجم نمونه
روش نمونه گیری
ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر
روش آماری مربوط به فرضیه ها
روش تحقیق
فصل چهارم: یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها
نمرات خام برای دو گروه دختران وپسران
فصل پنجم: بحث ونتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع و مآخذ
پیوست ها
تست هوش (سن اجرا: از ۳ تا ۱۳ سال)
روش نمره گذاری
روش محاسبه
جدول تبدیل نمرات خام به سن عقلی