بخشی از متن:
چکیده:
با توجه به رشد و توسعه اینترنت در دهه های اخیر و ارائه آموزش از طریق آن، آموزش الکترونیک در دهه 1990 پدیدار گشت و همچنان نیز به عنوان یک روش پذیرفته شده آموزشی در سراسر جهان مورد استفاده بسیاری از دانش پژوهان قرار می گیرد. اما با توسعه امکاناتی که اینترنت در اختیار افراد قرار می دهد و با فراهم شدن امکان ارتباطات بی سیم، تلفن های همراهی وارد بازار شدند که این امکانات را نیز عرضه می کردند و بدین ترتیب زمینه پا به عرصه نهادن نسلی نوین از آموزش، با نام «آموزش سیار» از طریق ابزارهای الکترونیکی همراه، فراهم گردید. در این پروژه سعی شده است ابعاد گوناگون این شیوه آموزشی مطرح شده و بطور خلاصه مورد بحث قرار گیرد. ابعاد مورد بررسی شامل قراردادن آموزگاران در یک آینده ی مرتبط با موبایل، تجربه های بدست آمده با استفاده از موبایل شخصی در امور آموزش و ...، طراحی و توسعه ابزار یادگیری چند رسانه ای برای گوشی های موبایل، از آموزش الکترونیکی تا آموزش موبایل، خدمات و ابزار موبایلی برای یادگیری رسمی و غیر رسمی می باشند.
کلمات کلیدی: آموزش سیار، آموزش الکترونیک، آموزش از راه دور
فهرست فصول:
مقدمه
فصل اول
قرار دادن اساتید در یک آینده ی مرتبط با موبایل
فصل دوم
عملگراهای نوآور: تجربه بدست آمده با استفاده از موبایل شخصی در امور آموزش، یادگیری، کار و اوقات فراغت
فصل سوم
طراحی و توسعه اشیاء آموزشی چند رسانه ای برای گوشی های موبایل
فصل چهارم
از آموزش الکترونیکی تا آموزش موبایلی: فرصت های جدید
فصل پنجم
خدمات و ابزار موبایلی، پایه ای برای یادگیری رسمی و غیر رسمی
مراجع
فهرست تصاویر
فهرست جداول
بخشی از متن:
بخشی از متن:
بخشی از مقدمه:
مطالعه در مورد کودکان استثنایی مطالعه تفاوتهاست. این کودکان ممکن است از نظر گویای شنیدن تکلم، دیدن، تفکر و سازگاری با محیط در مقایسه با کودکان معمولی درچار مشکل یا مشکلاتی هستند که آنها را از کودکان دیگر که دارای چنین مشکلاتی نیستند جدا می کند.
همچنین مطالعه در مورد کودکان استثنایی مطالعه شباهت ها ست. کودکان عادی به نوعی با یکدیگر تفاوت دارند. ولی اکثر کودکان استثنایی در زمینه مختلف به جهاتی شبیه همدیگر هستند.
فرهاد عامر در مقدمه کتاب کوکان استثنایی، تألیف وانیل پی مالامان می گوید:
داشتن تصویر گویایی از تعداد حال و روز به امکانات، شرایط زیست زندگی کودکان استثنایی در ایران قویترین دلیل بر حقانیت تلاش برای دسترسی به منابع غنی لازم برای مراجعه با نیازهای این گروه از جمعیت است دانش آموزان استثنایی را می توان به شرح زیر تعریف کرد:
دانش آموزانی که از نظر جسمی، خصوصیات رفتاری و ذهنی با اکثر دانش آموزان همکلاسی خود تفاوت فاحشی دارد و آموزش ویژه برای او مناسب تر از آموزش معمولی می باشد.
در اینجا منظور از مناسب تر بودن آموزش ویژه نسبت بهآموزش عادی این است که از طریق آزمایش و بررسی مشخص می شود که این آموزش از لحاظ تطبیق و سازش همه جانبه دانشآموز با محیط و همچنین پیشرفت تحصیلی او برتر است.
در گذشته این کودکان در جوامع مختلف ملاحظه می شود که چگونگی برخورد و نگرش انسانها نسبت به مساله «کودکان استثنایی» به ویژه کودکانی که دچار اشکالات مشخص شده ذهنی و جسمی هستند بستگی به شرایط و آگاهی های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، مذهبی، اخلاقی مردم آن جامعه دارد. .....
فهرست مطالب:
فصل اول
1ـ1 ) مقدمه
1ـ2 ) اهداف تحقیق
1ـ3 ) بیان مسئله
1ـ4 ) ضرورت و اهمیت تحقیق
1ـ5 ) طرح مساله
1ـ6 ) متغییرهای تحقیق
1ـ7 ) محدودیتهای تحقیق
فصل دوم
2ـ1 ) تاریخچه مختصر مساله
2ـ2 ) مبانی نظری و تجربی
1ـ2ـ2 ) ارگاردال
2ـ2ـ2 ) گروس من
3ـ2ـ2 ) جن مرسر
4ـ2ـ2 ) سیدنی بیجو
5ـ2ـ2 ) دان
6ـ2ـ2 ) کرک
7ـ2ـ2 ) سیدنی دبلیوبی چی
8ـ2ـ2 ) تردکله
9ـ2ـ2 ) توبین
10ـ2ـ2 ) آتیکن و بولتجنز
11ـ2ـ2 ) اسمیت
12ـ2ـ2 ) لرنر
فصل سوم
3ـ1 ) تعریف عملیاتی
1ـ3ـ1 ) تعریف کودکان استثنایی
2ـ3ـ1 ) تعریف عقب ماندگی ذهنی
3ـ3ـ1 ) تعریف آسیب بینایی
4ـ3ـ1 )تعریف نابینایی
5ـ3ـ1 ) تعریف نیمه بینایی
6ـ3ـ1 ) تعریف ناشنوا
7ـ3ـ1 ) تعریف اختلالات گویایی
8ـ3ـ1 ) تعریف معلولیت جسمی ـ حرکتی
9ـ3ـ1 ) تعریف اختلالات خاص یادگیری
10ـ3ـ1 ) تعریف نارسا خوانی
11ـ3ـ1 ) جامعه پذیری
3ـ2 ) نقش آموزش خانواده و موسیقی بر بچه های استثنایی
3ـ3 ) تعریف آموزش و پرورش استثنایی
3ـ 4 ) ضرورت آموزش و پرورش استثنایی
3ـ5 ) عوامل موثر در جامعه پذیری کودکان
3ـ6 ) هدفهای آموزش و پرورش استثنایی
3ـ7 ) روشها ، امکانات و تسهیلات در جاممعه پذیری یا آموزش
3ـ 8 ) علل عقب ماندگی ذهنی
3ـ 9 ) عوامل موثر در عقب ما ندگی قبل از تولد
3ـ 10 ) عوامل مربوط به هنگام تولد
3ـ 11 ) عوامل عقب ما ندگی ذهنی بعد از تولد
3ـ12 ) طبقه بندی عقب ما ندگان ذهنی
3ـ 13 ) کودکان و دانش آموزان نابینا و نیمه بینا
3ـ14 ) علل نقیصه بینایی
3ـ 15 ) عواملی که در چگونگی توانایی و سازگاری نابینایان موثر است
3ـ 16 ) روش و چگونگی جامعه پذیری کودکان و دانش اموزان نابینا و نیمه بینا
3ـ 17 ) کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نیمه شنوا
3ـ18 ) علل و انواع ناشنوایی
3ـ 19 ) روش و چگونگی جامعه پذیری آموزش و پرورش دانشآموزان نابینا
3ـ 20 ) علل اختلالات گویایی
3ـ21 ) بررسی وضعیت خاص معلولین جسمی ـ حرکتی و برای هر نوع برنامه ریزی در زمینه بازپروری آموزش و پرورش افراد معلول
3ـ22 ) روش چگونگی آموزش و جامعه پذیری معلولان جسمی ـ حرکتی
3ـ 24 ) عواملی موثر در نارسا خوان دانش آموزان
3ـ25 ) روش چگونگی جامعه پذیری کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری
3ـ 26 ) روش تحقیق
3ـ 27 ) جامعه آماری
فصل چهارم
4ـ 1 ) طبقه بندی بینایی از نظر سازمانهای بهداشت
4ـ 2 )آمار مراکز آموزش استثنایی نیلوفر بالا احمد چاله چی 85 ـ 76
4ـ 3 ) آمار مراکز آموزش استثنایی خاطره رامش شهرستان بابل 85 ـ 84 ( معاونت ابتدایی )
4ـ4 ) آمار مراکز آمووزش استثنایی خاطره شهرستان بابل 85 ـ 84 ( معاونت راهنمایی )
4ـ 5 ) آمار بچه های استثنایی شهرستان بابل
4ـ 6 ) آمار بچه های استثنایی شهرستان بابل
4ـ 7 ) آمار بچه های استثنایی شهرستان بابل
4ـ 8 ) توزیع فراوانی کودکان استثنایی
فصل پنجم
5ـ 1 ) بحث و نتیجه گیری
5ـ 2 ) روش پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی
5ـ 3 ) دانش آموزان با اختلالات شنوایی در کلاس عادی و وظیفه معلمان
5ـ 4 ) پیشنهادات و راهنمودها و توصیه هایی برای جلوگیری از بدنیا آمدن بچه های استثنایی
5ـ 5 ) توصیه هایی برای معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه
5ـ 6 ) پیشنهادات در رابطه با جامعه پذیری کودکان استثنایی
منابع و مأخذ
بخشی از متن:
بخشی از متن:
توضیحات:
آموزش کسب درآمد واقعی در اینترنت، آموزش درآمد زایی برای همه کاربران اینترنت، دانشجویان، دانش آموزان، مربیان، محققان و همه کسانی که دنبال کسب درامد در اینترنت و مشاغل خانگی می باشند.
ویژگیهای این روش:
بدون نیاز به سرمایه
بدون نیاز به داشتن سایت و وبلاگ
بدون گذراندن وقت زیاد در اینترنت
واریز درآمد به حساب کارت بانکی
کافیست یک بار وقت بگذارید و درآمد همیشگی داشته باشید ....
بخشی از متن:
توضیحات:
پرسشنامه استاندارد کنجکاوی و اکتشاف (کاشدان و همکاران) شامل 10 گویه، این پرسشنامه توسط اساتید دانشگاه های جرج ماسون، کانزاس، شمال کارولینا در گرنس بورو و کالورادو ایالت متحده امریکا در سال 2009 هنجاریابی شده و پرسشنامه شامل 10 سوال بوده با دو مؤلفه گستره و در برگیرنده است. و سوال های 1، 3، 5، 7، 9 نشان دهنده گستره و سوال های 2، 4، 6، 8، 10 نشان دهنده در برگیرنده می باشد. این مقیاس ده گویه ای که نسخه نو و پیشرفته پرسش نامه کنجکاوی و اکتشاف است. پرسشنامه حاضر ترجمه شده از روی یک ابزار به زبان انگلیسی است که اعتباریابی این پرسشنامه در مدارس شهر اصفهان هنجاریابی شده است.
به همراه روایی و پایایی، نحوه نمره گذاری، تفسیر نتایج و منبع پرسشنامه که در متن آورده شده است. همچنین مقاله لاتین این پرسشنامه پیوست شده است.
بخشی از متن:
توضیحات:
مجموعه ای مفید از بانک اطلاعاتی خریداران و وارد کنندگان زعفران در کشور اسپانیا به تفکیک نام شرکت، آدرس، سایت و اطلاعات تماس مربوط به سال 2015