
بخشی از متن:
بخشی از متن:
برای اینکه تنوعی در درسها ایجاد شود و تمام کلمات و نکات کلیدی درس به خاطر سپرده شود. از دانش آموزان خواستم که با استفاده از یک ورق نکات مهم درس را به صورت بروشور تهیّه کرده و درآن بنویسند. البته این طرح برای تمامی دروس کاربرد دارد و به علت راحتی وکم هزینه بودن آن ، همیشه در دسترس بوده و در لابه لای هر کتاب درسی جا می گیرد. دانش آموزان به جای اینکه هر دفعه کتاب درسی را ورق بزنند و جای نکات مهم را پیدا کنند. یک دفعه به سراغ آن ورقه رفته و با تکرار مکررات هر چه بهتر و سریعتر مطالب را یاد گیرند و به خاطر می سپارند. یک ورق را به قسمتهای مشخص تقسیم بندی کرده و پیام قرآنی هر درس راروی آن نوشته ومعنای آن را زیر آن نوشته البته برای اینکه دانش آموزان مستقیماً به آیات قرآن دست نزنند از آنها خواسته بودم که روی متن عربی قرآن نوار چسب بزنند تا هربار که مطالعه می کنند اگر احیاناً وضو نداشته باشند به مشکلی برخورد نکنند. یا در درس فارسی لغات هر درس را روی آن نوشته و در لای کتاب بخوانیم خود بگذارند تا در موارد نیاز از آن استفاده کنند. ...
فهرست مطالب:
1- مقدمه (توضیح کلی درباره حوزه فعالیت)
بیوگرافی
مشکلات تدریس
راهکارهای انجام یافته
تهیه بروشور
استفاده از کارتهای تشویقی در تمامی دروس
طرح حفظ سوره های قرآن کریم
از زبان یک دانش آموز
پیشنهاد
متن مدون تجربیات
2- ارزیابی عمومی (ارزیابی کلی ازحوزه وظایف و مسئولیت ها،بیان نقاط ضعف و قوت به شیوه روایی)
نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیت ها ی شغلی
نقاط ضعف در زمینه وظایف و مسئولیت ها ی شغلی
ارزیابی عمومی معلمان با توجه به تجربیات بدست آمده
وظایف وجدانی و عمده اینجانبه
ارزش یابی
ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان
دانش آموزانی که از مسئله متاثرمی شوند
درک وارتباط کسانی مبتلا به مسئله میباشند
راهکارهای افزایش انگیزه در دانش آموزان
3- روشهای انجام کار
روشهای انجام کار
4- عناوین تجارب (بیان عناوین یا موضوعات تجارب موفق)
عناوین تجارب موفق با شرح و تبیین تجارب که در بخش بعدی می باشد
دیگر تجارب موفق
5- تبیین تجارب (بیان و شرح تجارب موفق)
روش هایی که برای برطرف کردن بدخطی دانش آموزان به کار برده ام
برطرف کردن مشکلات روخوانی قرآن
مشکلات خوانداری
فنون تدریس
ایجاد استعداد در آموزش درس علوم در مقطع ابتدایی
دانستن وظایف ما معلمان در قبال موفقیت دانشآموزان
اصول و فنون ایجاد انگیزش در دانش آموزان
6- عوامل موفقیت تجارب حاصله ناشی از انجام امور محوله (دسته بندی دلایل موفقیت)
عوامل موفقیت
گوشه ای از تجربیات هنری که می تواند به موفقیت ما کمک کند
تجربیات اینجانبه می گوید آموزگار موفق و خلاق باید خصوصیات و ویژگیهای زیر را داشته باشد
7- اقدامات خاص
اقدامات خاص
طرح پیک ماهانه
علاقه کردن دانش آموزان به مدرسه و درس
8- بیان نکات ویژه کلیدی (نکات کلیدی حاصل از تجربه که امکان تبدیل به مدل الگو برای اثر بخشی بیشتر وضع موجود در حوزه کاری)
نکات ویژه کلیدی
نکات کلیدی و موفقیت آمیز
9- ارائه برنامه و نتیجه گیری (دارای برنامه خاص برای آینده که حاصل ترجبه خدمتی می باشد)
نتیجه گیری
ارائه برنامه

بخشی از متن:
بخشی از متن:
اول معلم هستی خداوند است که در آفرینش انسان از طریق انبیا مردم را به نورانیت دعوت می کند و در ادامه ی هدایت انبیا واولیای الهی جامعه نیازمند امام ورهبری است که هدایت جامعه ی مسلمین را عهده دار باشد.
امروز جهان اسلام از وجود رهبری فرزانه در زمان غیبت امام عصر(عج) بر خور دار است و در کنار آن آموزش و پرورش کشور به عنوان مهم ترین رکن جامعه نقش ارتقا و تربیت فرزندان این مرز و بوم را عهده دار است و این نقش اساسی به عهده ی معلّم است.
اینجانب براین باورم بودم که معلّم کلید خوش بختی های یک جامعه را در دست دارد و می دانستم که شغل معلمی از سنخ کار پیامبران است.بدین جهت این شغل مقدّس را انتخاب کرده ام.
میدوارم خداوند توفیقی به بنده ی حقیر عنایت فرماید تا در راستای حفظ ارزش های دینی نسبت به تربیت نسلی پویا سالم وصالح کوشا باشم و لحظه ای از رسالت خطیر خود غفلت نورزم.
فهرست مطالب:
1- مقدمه (ارائه توضیح کلی در باره حوزه فعالیت)
مقدمه
خلاصه ای از سوابق و تجربیات در دوران تدریس
تعریف ادبیات
رسالت ادبیات
هدف آموزش و پرورش
نقش و اهمیت زبان و ادبیات فارسی
نداشتن سیر منطقی و تاریخی بعضی از دروس
راهکارها
حجیم بودن بعضی از واحدهای درسی
نبودن کتب مرجع و تخصصی و راهکارها
خانواده و تربیت فرزند
توجه پدر و مادر به نیازهای روانی فرزندان خود
ارتباط والدین با مدرسه
آموزش فرهنگ مطالعه به فرزندان
2- ارزیابی عمومی (ارزیابی کلی از حوزه وظایف و مسئولیتها، بیان نقاط ضعف و قوت)
نقاط قوت در زمینه وظایف و مسئولیت های شغلی
مشکلات کنونی زبان فارسی و راه حل های آنها
عمده ترین مشکلات زبان فارسی
دانش واژه ها
درست نویسی و درست گویی
مشکلات سمانتیک و دستور زبان
3- روشهای انجام کار (شیوه های انجام وظایف و مسئولیتها، حل مسئله و تصمیم گیریها در حوزه فعالیت)
روشهای انجام کار
روشهای پیشنهادی برای تدریس بهتر زبان و ادبیات فارسی
پنج نکته اساسی برای ایجاد کلاس فعال
ویژگیهای تدریس موفق
4- عناوین تجارب (بیان یا عناوین یا موضوعات موفق یا ناموفق در طول خدمت)
عناوین تجارب
تجربه غیرموفق
5- تبیین تجارب : بیان و شرح تجارب موفق یا غیر موفق
تبیین تجارب
تبیین تجارب
شرح تجربه موفق
احاطه کامل به موضوع درس
طرح درس
ایجاد تمرکز حواس در کلاس
اقناع همه جانبه دانش آموزان
ایجاد تحرک و شور و اشتیاق بین دانش آموزان و جلب علاقه آنها به درس
وادار کردن دانش آموزان به تفکر
کنترل تکالیف
شرح و تبیین تجربه ی غیر موفق
خستگی در مقابل دانش آموزان خیلی کٌند
6- عوامل موفقیت یا عدم موفقیت تجارب حاصله ناشی از انجام امور محوله
بیان و دلایل موفقیت ها
7- اقدامات خاص (اقدامات خاصی که در طول خدمت صورت گرفته و به نتیجه رسیده است)
اقدامات خاص
8-بیان نکات ویژه کلیدی (نکات کلیدی حاصل از تجربه که امکان تبدیل به مدل یا الگو برای اثر بخشی بیشتر یا بهبود وضع موجود در حوزه ی کاری)
آموخته تجربیات
نکات کلیدی
9- ارائه برنامه (دارای برنامه خاص برای آینده که حاصل تجربه خدمتی می باشد)
ارائه برنامه
منابع و مآخذ

بخشی از متن:
بخشی از متن:
مدل کسب و کار طرح ها و ایده های سازمان را به ارزش های اقتصادی تبدیل می کند. مدل کسب و کار نشان می دهند که یک شرکت چگونه با تعیین کردن جایگاه در زنجیره ارزش کسب درآمد می کند که شامل موضوعات مختلفی در باره کسب و کار می باشد که عبارتاند از کارآفرینی، استراتژی ها، مسائل اقتصادی، سرمایه گذاری، عملکرد ها و بازاریابی است.
فهرست مطالب:
تعاریف مدلهای کسب و کار
عوامل تأثیرگذار در تغییر مدل کسب و کار
مدل کسب و کار چیست؟
مشتری کیست
چشم انداز تاریخی
مدل کسب و کار برای بخش اصلی نوآوری در پروژه ها
مدل جدید کسب و کار
استراتژی اصلی
منابع استراتژیک
ارتباط مشتریان
شبکه ارزش
یک مدل کسب و کار موفق
علل ناکارآمدی مدل های کسب و کار
نکته نهایی
پرورش زنبور عسل
زنبور ملکه
فصل پرورش زنبورها
دیدن ملکه
جفتگیری
تخمگذاری
وارد کردن ملکه تازه به کندو
لوازم مورد نیاز برای زنبورداری
ملکه
زنبور نر
زنبور کارگر
انتخاب محل زنبورستان
وظایف زنبورکارگر
مدیریت پرورش زنبور عسل
بچه دهی (Swarming)
ابزار و لوازم پرورش زنبور عسل
1. قفس های حمل انفرادی ملکه:
2. قفس های حمل برای بیش از یک ملکه
1. محافظ بدنه شاخون
2. محافظ شاخون ملکه
قاب پاک کن Comb cleaner
اکستراکتور
مراحل رشد و نمو زنبوران عسل
زنبور ها چهره یکدیگر را به خاطر می آورند
عسل اصل را چگونه بشناسیم
قیمت های عسل
سایر محصولات زنبور عسل
طرح توجیهی

بخشی از متن:
بخشی از متن:
سلامتی جسمی انسان یکی از دغدغه های همیشگی در طول تاریخ تاکنون بوده است زیرا روح و روان در معیت جسم همیشه به تکامل و شکوفایی می رسند همچنان که می دانیم فکر سالم در بدن سالم باید جستجو کرد. بنابراین با برنامه ریزی هایی که در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته است و اختصاص ساعاتی برای دانش آموزان به عنوان ساعت تربیت بدنی و یا بهتر بگویم ساعت ورزش خود می تواند یک انگیزه ای باشد تا هم جسم و روح را تقویت نمود و هم دانش آموزان سر حال بتوانند برای درس های دیگر با آمادگی کامل حاضر شوند. حال برای جامعه ای که بخواهد سالم بماند باید از پایین جامعه شروع کرد یعنی مدارس سطح شهر و روستاهای دور و نزدیک. شرط سلامتی جامعه مدیون ورزش و تحرک افراد جامعه به خصوص دانش اموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند و آن یکی شناسایی موانع و مشکلات و نارسایی های موجود در مدارس و آموزشگاه های سطح شهر و روستا و دوم تقویت نقاط مثبت دانش اموزان که ما سعی بر این داریم که در این تحقیق نقاط ضعف و مشکلات را بشناسیم تا در رفع آن نارسایی ها، مسولین و عوامل اجرایی بهتر بتوانند برنامه ریزی بنمایند.چرا که اصلاح ساختار جامعه با همکاری عموم و اقشار جامعه عملی خواهد شد.
فهرست مطالب:
مقدمه
فصل اول
کمبود یا عدم وجود امکانات و فضای مناسب ورزشی
عوامل تهدید کننده سلامت دانش آموزان
شرایط نامطلوب حیاط مدرسه به عنوان کلاس ورزش
شیوه امتحان گرفتن از درس تربیت بدنی
نحوه نمره دادنِ پس از امتحان
کم اهمیت بودن زنگ تربیت بدنی در مدارس
مشکلات دبیران و مربیان درس تربیت بدنی در مدارس
فصل دوم
راهکارهایی برای تاکید بر اهمیت درس تربیت بدنی در مدارس
توصیه هایی برای دبیران و معلمان تربیت بدنی جهت بهینه کردن ساعات درس تربیت بدنی
پیشنهاداتی برای مدیران مدارس و مدیران عالی آموزش و پرورش

بخشی از متن:
چکیده:
با توجه به رشد و توسعه اینترنت در دهه های اخیر و ارائه آموزش از طریق آن، آموزش الکترونیک در دهه 1990 پدیدار گشت و همچنان نیز به عنوان یک روش پذیرفته شده آموزشی در سراسر جهان مورد استفاده بسیاری از دانش پژوهان قرار می گیرد. اما با توسعه امکاناتی که اینترنت در اختیار افراد قرار می دهد و با فراهم شدن امکان ارتباطات بی سیم، تلفن های همراهی وارد بازار شدند که این امکانات را نیز عرضه می کردند و بدین ترتیب زمینه پا به عرصه نهادن نسلی نوین از آموزش، با نام "آموزش سیار" از طریق ابزارهای الکترونیکی همراه، فراهم گردید. در این مقاله سعی شده است ابعاد گوناگون این شیوه آموزشی مطرح شده و بطور خلاصه مورد بحث قرار گیرد. ابعاد مورد بررسی شامل معرفی آموزش سیار، مقایسه آن با آموزش الکترونیک، عناصر اساسی محیط یادگیری از طریق موبایل، استاندارد سازی آن و بیان فرصت ها و چالش های این روش آموزشی می باشند.
کلمات کلیدی: آموزش سیار،آموزش الکترونیک، آموزش از راه دور
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
1- جایگاه آموزش سیار
2ـ تعریف آموزش سیار یا آموزش مبتنی بر تلفن همراه ( M-learning) چیست؟
3ـ پروژه های آموزش سیار
4ـ انواع وسایل موبایل
5ـ چالش های آموزش سیار
6ـ مقایسه آموزش سیار وآموزش الکترونیک
7ـ عناصر اساسی محیط یادگیری از طریق موبایل
8ـ مدل های یادگیری از طریق تلفن همراه
روش های انتقال
9ـ لزوم استانداردسازی آموزش سیار
10ـ نتیجه
مراجع

بخشی از متن:
چکیده:
بیمارانی که اختلالهای شخصیت را تجربه میکنند، الگوهای نابهنجار فکری، احساسی و رفتاری دارند که به دوران نوجوانی یا اوایل بزرگسالیشان برمیگردد. این افراد به لحاظ ذهنی یا عملکردی دچار نقص میباشند، زیرا روشهای تعاملیشان با دیگران انعطاف ناپذیر و ناسازگارانه است. اغلب افراد مبتلا از اختلال خود، آگاهی ندارند و به همین علت درمان فوری برای این اختلالات امکان پذیر نیست.
این تشخیص معمولاَ در بزرگسالان رایجتر میباشد علیرغم اینکه بعضی اوقات درکودکان نیز گذاشته میشود. اختلالات شخصیت درمان نشده در طی زمان ثابت باقی می مانند و در نتیجه نسبت به درمان بسیار مقاومند.
اختلالات شخصیت را میتوان در یک دامنهی خفیف تا شدید قرارداد. این اختلالات طبق متن بازنگری شدهی چهارمین ویراست راهنمای تشخیصی آماری اختلالات روانی (DSM-IV-TR ) در سه گروه طبقه بندی شدهاند.
گروه اول (A) مشتمل است بر اختلالات شخصیت اسکیزویید، پارانویید و اسکیزوتایپی؛ افراد مبتلا به این اختلالات اغلب غیرعادی و غریب به نظر میرسند.
گروه دوم (B) مشتمل است بر اختلالات شخصیت نمایشی، خودشیفته، ضداجتماعی و مرزی؛ افراد مبتلا به این اختلالات غالباَ هیجانی، بازیگر و بی ثبات به نظر میرسند.
سومین گروه (C) اختلالات شخصیت انواع دوریگزین، وابسته، وسواسی - جبری و منفعل - مهاجم را شامل میگردد؛ افراد مبتلا به این اختلالات مضطرب و بیمناک به نظر میرسند.
در این مقاله اختلال شخصیت ضد اجتماعی مورد بحث قرار میگیرد که از گروه دوم (B) میباشد. درمان انتخابی برای این گروه به نظر میرسد روان درمانی باشد، هر چند که دارودرمانی هنوز مورد بحث میباشد.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
همه گیری شناسی
سبب شناسی
نگاه اجمالی
دیدگاه شخصیتی
موقعیت خانوادگی و اجتماعی
نشانهها
علّتها
تشخیص افتراقی
ملاک های تشخیصی اختلال شخصیت ضد اجتماعی
ویژگی های بالینی
تشخیص افتراقی اختلال ضد اجتماعی
عوامل زیست شناختی اختلال شخصیت ضد اجتماعی
عوامل خانوادگی اختلال شخصیت ضد اجتماعی
آسیب شناسی
نظریه یادگیری اجتماعی
راهکارهای پیشگیرانه
روش های درمان بیماری
منابع

بخشی از متن:
بخشی از متن:
قابلیت یادگیری در هر زمان و هر مکان که از خصوصیات یادگیری الکترونیکی است، با پیشرفت فناوری بی سیم و یادگیری سیار (در حال حرکت) به واقعیت پیوسته است. یادگیری سیار در حقیقت مدلی از یادگیری الکترونیکی است که از طریق فناوری های سیاری چون تلفن همراه، pda (personal digital assistant) ،player های صوتی، کتب الکترونیکی و غیره صورت می گیرد.
فهرست مطالب:
مقدمه
جایگاه آموزش سیار
تعریفی از آموزش سیار
انواع وسایل همراه و چالش های آموزش سیار
مقایسه آموزش سیار با آموزش الکترونیک
مدل های یادگیری و روش های انتقال موبایلی
جمع بندی نتایج
منابع و مراجع